اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

لیگ برتر والیبال| نبرد حساس سیرجان و شهداب/ سایپا و شهرداری ارومیه بهم رسیدند

دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال مردان از فردا آغاز می‌شود.

لیگ برتر والیبال| نبرد حساس سیرجان و شهداب/ سایپا و شهرداری ارومیه بهم رسیدند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته شانزدهم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فردا (چهارشنبه) به صورت متمرکز در تهران با شش دیدار در خانه والیبال و سالن فدراسیون پیگیری خواهد شد.

در حساس‌ترین بازی این هفته، تیم فولاد سیرجان قهرمان نیم‌فصل، در خانه والیبال میهمان شهداب یزد است. دیدار رفت دو تیم در هفته هشتم دور رفت برگزار شد و شاگردان محمدرضا تندروان موفق به شکست حریف خود با نتیجه 3 بر یک شدند. با این حساب، یزدی‌ها که در حال حاضر با 9 برد و 26 امتیاز در رده ششم جدول ایستاده‌اند، برای جبران شکست قبلی مقابل سیرجان صف‌آرایی می‌کنند. هرچند که برای عبور از سد محکم قهرمان نیم‌فصل، کار سختی پیش رو دارند.

یکی دیگر از دیدارهای جذاب هفته شانزدهم، بین دو تیم سایپا تهران و شهرداری ارومیه برگزار خواهد شد. نارنجی‌پوشان دور رفت را با تغییراتی روی نیمکت مربی‌گری پشت سرگذاشتند و بعد از استعفای مصطفی کارخانه از سرمربی‌گری این تیم، هدایت سایپا به ناصر شهنازی سپرده شد. این هفته اما خودورسازان در خانه والیبال از شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه میزبانی می‌کنند؛ تیمی که در پایان نیم‌فصل اول، با کسب 11 پیروزی و 33 امتیاز، عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد و حالا نیم‌نگاهی به صدرنشینی دارد.

نارنجی‌پوشان به‌رغم تغییرات در کادرفنی و بازیکنان، قصد دارند علاوه بر جبران شکست 3 بر یک دور رفت خود در هفته ششم، رتبه پنجمی خود را هم ارتقا دهند.

شاید غیبت فولاد مبارکه سپاهان در هفته نخست دور برگشت، بیش از همه به سود لبنیات هراز آمل تمام شود. تیمی که در حال حاضر با 10 برد و 29 امتیاز، در رتبه چهارم جدول و یک پله پایین‌تر از سپاهان ایستاده است.

شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز آمل، این هفته مقابل هورسان رامسر صف‌آرایی می‌کنند و پیروزی در این بازی شاید بتواند آملی‌ها را به رتبه سوم و به جمع مدعیان صدرنشین نزدیک کند. شاگردان عارف باقرزاده در تیم هورسان، بازی هفته ششم دور رفت را با نتیجه 3 بر صفر برابر آملی‌ها به پایان برده بودند و حالا به دنبال فرصتی برای رسیدن به پیروزی و فاصله گرفتن از جایگاه هشتمی جدول هستند.

رقابت قعرنشینان جدول هم این هفته دیدنی خواهد بود؛ جایی که تیم پیکان تهران در خانه والیبال میزبان راه‌‌یاب ملل کردستان است. سه تغییر متوالی در سرمربی‌ خودروسازان، نیم‌فصل سختی را برای آن‌ها رقم زد. شروع این تغییرات، از هفته دوازدهم با قطع همکاری با محمد ترکاشوند شروع شد تا علیرضا طلوع‌کیان جایگزین او شود. این تغییر هم دوام زیادی نداشت و این بار در تعطیلات نیم‌فصل، مرتضی عهدی سرمربی پیکان شد تا سومین جابه‌جایی در این تیم رقم بخورد.

تقابل پیکان و راه‌یاب ملل در هفته شانزدهم، اولین آزمون عهدی در قامت سرمربی پیکان خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید خودروسازان که در حال حاضر با 4 برد و 11 امتیاز در رده یازدهم جدول هستند، می‌توانند از غیبت شهرداری قزوین (تیم دهم جدول) استفاده کرده و در جدول صعود کنند؟ البته به شرطی که تیم راه‌یاب ملل کردستان، عهدی و شاگردانش را غافلگیر نکند. دیدار رفت دو تیم در هفته پانزدهم برگزار شد و پیکان موفق به شکست 3 بر صفر کردستانی‌ها شد.

در هفته شانزدهم لیگ برتر مردان، تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان و شهرداری قزوین با قرعه استراحت روبه‌رو هستند.

برنامه کامل هفته نخست دور برگشت لیگ برتر مردان به همراه اسامی داوران و ناظران به قرار زیر است:

ساعت 11، خانه والیبال

پیکان تهران – راه‌یاب ملل کردستان

داور اول: وحید پورکاشیان، داور دوم: امید فولادی‌وندا، ناظر فنی: خضراله ترابی و ناظر داوری: بهروز جعفری

ساعت 11، سالن فدراسیون

هورسان رامسر – لبنیات هراز آمل

داور اول: اصغر میرزایی، داور دوم: مرتضی حسن‌علایی، ناظر فنی: احمد دامغانی‌نژاد و ناظر داوری: محسن ترابی

ساعت 14، خانه والیبال

شهداب یزد – فولاد سیرجان

داور اول: مرتضی اکرمی، داور دوم: بهزاد جهانگیری، ناظر فنی: حمید حق‌بین و ناظر داوری: محمد حسین شفقی

ساعت 14، سالن فدراسیون

آذرباتری ارومیه – خاتم اردکان

داور اول: محمد آقایی، داور دوم: اسماعیل رزقی، ناظر فنی: محمد ابراهیم‌زاده و ناظر داوری: مسعود یزدان‌پناه

ساعت 17، خانه والیبال

سایپا تهران – شهرداری ارومیه

داور اول: داود نافعی، داور دوم: محمد عشق‌دوست، ناظر فنی: نادر انصاری و ناظر داوری: خلیل یگانه‌ مجد

ساعت 17، سالن فدراسیون

شهرداری ورامین – شهرداری گنبد

داور اول: محمد شاهمیری، داور دوم: میثم پارسه، ناظر فنی: اصغر درفش کاویان و ناظر داوری: اسماعیل صباغ

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول